Dag 3: Florence city onveilig maken - Reisverslag uit Fiesole, Italië van zusjesopjacht - WaarBenJij.nu Dag 3: Florence city onveilig maken - Reisverslag uit Fiesole, Italië van zusjesopjacht - WaarBenJij.nu

Dag 3: Florence city onveilig maken

24 Juni 2017 | Italië, Fiesole

Onze eerste dag wakker worden in Fiesole! En wat een uitzicht! Dat hadden we nog niet kunnen zien, aangezien we nachtelijke camping-aankomers zijn.

Onze komende paar dagen zullen in het teken staan van een aantal doelen die we moeten behalen.. Zo gaan wij opzoek naar de billen van David en zullen wij een kaarsje aansteken voor de hoofdreden waarom wij hier in Florence zijn: Mama.
Voordat we deze zeer zware en lastige taken kunnen voltooien moesten wij de opdracht-locatie eens goed onder de loep nemen. Helaas hebben wij de concentratie van een pinda, dus zijn we van hot naar her gerend in poging zoveel mogelijk te zien.. onder het motto: "no stress". Maar even terug, we kwamen natuurlijk niet zomaar in Florence terecht. Nee, nee.. Daarvoor moesten wij ons eerst verplaatsten naar Fiesole centrum in een shuttle bus. Netjes op tijd stonden wij klaar om te gaan, maar die Italianen zijn iets minder van de tijd dan wij. Helaasch. Eenmaal in het dorp aangekomen ff gelunched, waarbij we flink zijn uitgebuit. Het koste iets meer dan dat we eigenlijk zouden moeten betalen. Vervolgens de bus gepakt naar Florence, waar we na het uitstappen onze ogen konden gaan uit kijken. Verliefd werden we op de mooie kerk (die we nog willen bezoeken) en een hele lading winkeltjes (waar we zeker nog naar terug gaan). Onderweg liepen we tegen een festival aan waar mannen een potje agressief voetbal speelden. Er waren geen regels aan verbonden, dus iedereen zat elkaar flink hard te meppen. Ook hebben we nog een sneak-preview gehad van de billen van David! We kunnen niet wachten op de echte bilpartij.

Rond etenstijd hebben we onszelf eerst verwend met het meest verrukkelijke ijsje ever (ja, écht. Alsof er een engeltje over je tong piest) gevolgd door de meest verrukkelukke pizza ever (ja, écht).

De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan en genoten van inimini vuurwerk in Florence dat vanaf onze camping te zien was..